2011. október 7., péntek

Mandulás hajdinás kenyerem tökmaggal

Miután a táplálkozáson nagyon sok múlik főképen a cukorbetegeknél és a lisztérzékenyeknél úgy gondoltam teszek egy kísérletet . Őrölt mandulából és őrölt hajdina keverékéből kenyeret készíteni. Egy kicsit fokozzam a ízlelőbimbók  "munkáját " szórtam bele egy kis egész hántolt pörkölt tökmagot. Akkor most jöjjön a recept.

Hozzávalók: mennyiségek bögrével vannak mérve , az én bögrém 2,5 dl.

másfél bögre őrölt mandula
fél bögre őrölt hajdina
1 teáskanál só én himalaya sót használtam
2dkg sózott tökmag ez kb 1 evőkanálnyi mennyiség
2 teáskanál sütőpor foszfátmentes
1 teáskanál szódabikarbóna
5 egész tojás
1 dl olívaolaj
fél- egy dl víz.
                                          alapanyag összedolgozás közbe

Elkészítés:
A száraz és nedves alapanyagokat külön -külön összedolgozzuk és a végén elegyítjük , majd alaposan összedolgozzuk és mehet a sütőbe.
                                                   megsült kenyér

                                               szeletelt kenyér


 A kenyér súlya  70 dkg gramm , állaga nagyon jó nem törik szépen szeletelhető. Íze is kellemes, sőt finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése