2012. február 19., vasárnap

Marcipán házilag

Viki konyhájában találtam rá a marcipán házi elkészítésére . Viki a hagyományos alapokkal dolgozott vagyis cukorral. Én meg gondoltam egyet és tettem egy próbát elkészítettem xilittel. A többi hozzávalót semmit nem változtattam meg.
                                            őrölt mandula , xilit , mandula aroma
Hozzávalók akkor most pontosan:
20 dkg finomra őrölt mandula
10 dkg xilit
2 teáskanál  mandula aroma
0,5 dl víz
                                            xilit és a víz.
Elkészítés:
5dkg xilitből és a vízből szirupot főzzünk. A mandulát elkeverjük a maradék xilittel , hozzáadjuk a mandula aromát. Majd a szirupot és összekeverjük.
                                                 Az összedolgozott massza még csomagolás előtt.

Fóliába csomagolva hűtőszekrénybe sokáig eláll. Az én masszám is még pihen , valami kis desszerthez használom majd fel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése