2011. március 26., szombat

Reformosított lecsó

Most gondolom aki ezt a receptet olvassa nagyot néz , mi az hogy reformosítva. Lényegében nagy változás nem történt csak annyi hogy a zsiradék hozzáadás, valamint a rizst cseréletem le kuszkuszra.
Na  de ennyire ne siessünk a dolgok elé.

Kedvenc nyári ételünk hozzávalói:
3-4 db paprika nem erős
3-4 db paradicsom
2 pár virsli
1 dl kuszkusz

olíva olaj
Elkészítése:
A hagymát apróra vágom, paprikát paradicsomot feldarabolom. A paprikát csíkokra, a paradicsomot kockára vágom. Virslit karikára vágom. A tojásokat amiből én 3 db használtam fel. Kevés sóval felvertem mintha rántottának készíteném. 2 evőkanál olíva olajat felhevítem és belerakom a vöröshagymát, paprikát paradicsomot. Jól összepirítom majd hagyom saját levében fedő alatt párolódni.Majd hozzáadom a karikára vágott virslit és felöntöm 2 dl vízzel megvárom hogy ismét felforrjon és ekkor adom hozzá a kuszkuszt. Mikor már a kuszkusz majdnem teljesen felszívta a vizet hozzáadom a tojásokat és készre sütöm. Ízlés szerint sózom. Gondolom jön a kérdés , miért kuszkusszal és nem rizzsel. Na itt jön egy kis csavar, mivel a rizs az egyik legnehezebben   emészthető növényünk. Ennek a kiváltására használom a kuszkuszt mely egy Törökországból származó durum gabona. Emésztése könnyebb és szénhidrát tartalma is alacsonyabb a rizsnél.

                                             az elkészült étel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése