2012. január 29., vasárnap

Almás mogyorós magvas kenyér (liszt érzékenyek nem fogyaszthatják) !!!!

Hozzávalók :
25 dkg tönköly fehérliszt
20 dkg hajdinaliszt
5 dkg búzasikér
8dkg mazsola
7dkg friss alma
12,5 dkg mogyoró (én héjas mogyorót használtam azt pucoltam meg )
1 evőkanál pörkölt tökmag
1 3/4dl víz
fél csomag szárított élesztő
2,5 dkg tengeri só

                                             gyümölcsök ( 1 evőkanál hántolt napraforgó is került bele)

                                               alapanyagok egyik része

                                             Hajdinaliszt , Búzasikér
                                                      kenyerem összeállítva

                                                                   kelesztésre készen. Kelesztési 50 perc volt.


                                               megkelt kenyér

                                                    sütésre készen ( a patakitálat vékonyan kikentem kókuszzsírral ne tapadjon)

                                                     sütőben  (előmelegítés nélkül , 200 fokon 50-55 perc )
                                                    (  az utolsó 7 percben légkeveréssel )                              
                                                   már majdnem kész  (itt indult a légkeverés)

                                                          készre sült kenyér

                                                  A megkezdet kenyér.

Mint a képen is látható patakitál alsó felében sütöttem (csirkés tálba.)

Elkészítés először a liszt keveréket állítottam össze a sikérrel együtt. Hozzáadtam az élesztőt a sót a 1 3/4 dl langyos vizet valamint a gyümölcsöket és a magokat. Összedolgoztam és 50 percig kelesztettem . Még egyszer átdolgoztam és a vékonyan kókusz zsírral kikent patakitál alsó felébe tettem és ment a sütőbe.
A sütő nem volt előmelegítve , 200 fokra állítottam 50-55 perc a sütési idő . Az utolsó 7 percben indult a légkeverés , így sült készre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése